Atgal į naujienas

įkelta

Sekmadienis, Lapkričio 27, 2020

PASIDALINTI

AUTORIUS

15min.lt

Pamokos lietuviams iš JAV: kitais metais kelionės grįš, bet bus visai kitokios

P.Cohenas – „International experiences“ turizmo paslaugų pardavimo platformos partneris, ilgametis „PHG consulting“ grupės vice prezidentas. „PHG consulting“ teikia turizmo produktų vystymo ir kelionių krypčių žinomumo didinimo JAV paslaugas. Jis šią savaitę dalyvavo Lietuvos Nacionalinės turizmo verslo asociacijos organizuotame vebinare apie turizmo ateitį.

„Dabar Amerikoje situacija nėra graži“, – pripažino jis. Visgi 30 metų turizmo srityje dirbantis P.Cohenas tiki, kad industrija po vakcinos atsigaus labai greitai. Tą jam kužda patirtis – ir po Rugsėjo 11-osios, ir per SARS epidemiją, ir po gamtinių nelaimių vis būdavo kalbama, kad tai jau bus galas turizmui. Tačiau žmonės labai greitai vėl leisdavosi į keliones, ir turizmo verslas vėl stodavosi ant kojų.

Jau kitąmet turistų skaičius Europoje augs, tačiau ne visoms šalims pavyks jų sulaukti tiek, kiek norisi. Ką daryti, kad Lietuva taptų patrauklia kryptimi ir amerikiečiams, ir kitų šalių turistams?

Dabar ne laikas reklamuoti Lietuvą kaip kryptį

„Amerikiečiai labai mėgsta keliauti, o dabar jie buvo lyg kelionių kalėjime. Kai iš jo išeis, jie norės kiek galima daugiau keliauti, pamatyti“, – kalbėjo P.Cohenas. Tos vietos, viešbučiai, oro linijos, kurie mokės save gudriau pristatyti – tos sulauks daugiau turistų. Tik tam svarbu rinktis tinkamą strategiją. „Dabar svarbu būti pasirengus. Šiuo metu dar nėra tinkamas laikas pradėti Lietuvos (ar kurios nors kitos Europos vietos) rinkodaros kampanijas. Dar žmonės negalvoja, kur jiems nuvykti – dabar dar galvojama, kaip išlikti sveikiems, išsaugoti šeimas. Dabar laikas ruoštis. Dabar dar ne laikas skubėti“, – patarė jis. P.Cohenas prognozavo, kad kiti metai bus turizmo perkrovimas visame pasaulyje. Tai – ir gera galimybė Lietuvai bei kitoms Baltijos šalimis, kurios prieš pandemiją užimdavo labai mažą amerikiečių kelionių į Europą dalį.

„Bet dauguma amerikiečių neprisimins, kas įvyko pasaulyje prieš 2020-uosius. Jie neturės supratimo, kas buvo Baltijos šalyse, Afrikoje ar Artimuosiuose Rytuose. Bus verčiamas naujas lapas. Populiaresnėms kryptims, kurios anksčiau sulaukdavo daugiau dėmesio, reikės dirbti sunkiau, kad vėl pasiektų tą patį lygį“, – prognozavo P.Cohenas.

Kaip pavyzdį jis pateikė Kostą Riką, į kurią vykdavo šimtai tūkstančių amerikiečių. Kosta Rikai juos susigrąžinti bus rimtas iššūkis, nes „amerikiečiai neatsimins, kas buvo Kosta Rikoje, kas Nikaragvoje, kas Nigerijoje ar Estijoje“. „Tai pasaulinis perkrovimas. Dabar laikas viską pradėti iš pradžių“, – ragino ekspertas.

Kaip keisis kelionės

Kam Lietuva turėtų būti pasiruošusi, jeigu jis norės konkuruoti dėl JAV turistų? P.Cohenas pateikė kelias įžvalgas, kaip pasikeis kelionės po pandemijos:

  1. Išaugs kelionių agento vaidmuo. Pastaraisiais metais vis daugiau žmonių keliavo savarankiškai, viešbučius užsisakinėjo per populiarias svetaines, tokias kaip „Booking“ ar „Expedia“. COVID-19 tai tikriausiai pakeis. Nemažai daliai žmonių atsirado iššūkių su pinigų susigrąžinimu, kai viešbučiai buvo užsisakomi ne tiesiogiai, o per tarpininkus. P.Coheno nuomone, dabar keliautojai bijos užsisakyti internetu, nes jie norės būti tikri, kad atšaukimo atveju jie atgautų pinigus.
  2. Daugės šeimos kelionių. Šeimos leido daug laiko per COVID-19 pandemiją, ir apklausos rodo, kad jos ir toliau norės būti kartu. „Jeigu aš leisčiau tiek laiko su šeima, gal pats norėčiau pabėgti nuo jų, – juokavo P.Cohenas. – Tačiau stebėtina – amerikiečiai nori daugiau keliauti su savo šeimomis.“ Dėl to jis akcentavo, kad labai svarbu jau dabar sukurti kuo daugiau produktų būtent tokiems keliautojams.
  3. Bus paklausios edukacinės kelionės. P.Cohenas prognozavo, kad būtent tokių išvykų ieškos su vaikais keliaujantys amerikiečiai. „Lietuva, Baltijos šalys edukacinėms, paveldo, istorinėms kelionėms turi daug puikių vietų ir veiklų. Tad kurkite produktų šeimoms kelionėms, ir tuo pačiu – edukacinėms“, – patarimus dalijo ekspertas iš JAV.
  4. Šeimų kelionės ilgės. Svarbus pokytis bus ir tai, kad šeimos keliones planuos nebūtinai tik per moksleivių atostogas. Pandemija parodė, kad galima mokytis nuotoliniu būdu, tad keliaujama bus ilgiau. Nors tuomet šeimos pageidaus lankstesnių kelionių programų – pavyzdžiui, pirmą dienos pusę bus norima mokytis su vaikais, o leistis pažinti šalį – popietėmis ir vakarais.
  5. Verslo kelionės greitai negrįš – P.Coheno prognozėmis, tai gali įvykti tik 2024-2025 m. Amerikiečiai mokosi, kaip dirbti nuotoliniu būdu, susitikimus rengti per „Zoom“. Tad net verslo kelionės pačioje JAV atsigaus geriausiu atveju per pora metų, o tarptautinėms prireiks dar daugiau laiko. Tad esminė orientacija turizmo sektoriui turėtų būti į poilsines keliones, akcentuojant edukacijas ir šeimos pramogas.
  6. Nebebus didelių autobusų grupių su griežtomis programomis. Žmonės keliaus mažesnėmis grupėmis ir pageidaus daugiau lankstumo planuojant laiką.
  7. Kelionės vardan unikalių renginių. Tai P.Cohenas įvardijo gera galimybe turizmo verslui pritraukti daugiau užsieniečių į šalį. Keliautojai nebebus viliojami milžiniškais koncertais – vietoj to turistus galima prisitraukti siūlant unikalias patirtis per, pavyzdžiui, istorinius minėjimus, maisto, kultūrinius renginius ir pan. „Manau, amerikiečiai to ilgėsis, nes nelabai to patyrė pastaruoju metu“, – atkreipė dėmesį P.Cohenas.

Du teigiami pokyčiai net ir krizės metu

Net ir turizmo verslui kenčiant nuo vienos didžiausių krizių istorijoje, ekspertas visgi įžvelgė du dalykus, kuriuos galima pavadinti teigiamais pokyčiais. Daug pasaulio vietų kentėjo nuo perteklinio turizmo – tad globalus perkrovimas turėtų padėti spręsti šią problemą. „Kitos vietos gaus šansą konkuruoti“, – pažymėjo P.Cohenas.

Be to, jis vylėsi, kad pandemija pakeis ir valdžios požiūrį į turizmą. Anot jo, kone visose šalyse ši industrija nesulaukdavo daug pagarbos iš valdžios, o dabar vyriausybės pamatė, kokį svarbų vaidmenį vaidina turizmas – kiek naudos tai atneša ekonomikai, kiek sukuria darbo vietų. „Dabar yra metas pasauliniam perkrovimui, – apibendrino P.Cohenas. – Dabar yra metas naujai save pateikti – taip, kaip Lietuva norėtų būti reklamuojama.“ Anot jo, šiuo metu esminis darbas turėtų būti visų suinteresuotų pusių (viešbučių, kelionių organizatorių, oro linijų ir t.t.) bendradarbiavimas. Tik kartu surėmus pečius per artimiausius kelis mėnesius galima gerai pasiruošti ateinantiems pokyčiams turizme. Jeigu bus pradėtas sėkmingas skiepijamas nuo COVID-19, P.Coheno spėjimu, jau kitų metų pavasario pradžioje amerikiečiai pradės ieškoti, kur jiems atostogauti 2021-ųjų šiltuoju metų laiku.

Pilnas straipsnis https://bit.ly/2Jx3kni

įkelta

Sekmadienis, Lapkričio 27, 2020

PASIDALINTI

AUTORIUS

15min.lt